Oldukça basit bir arayüze sahiptir. Çek-Bırak yöntemi ile kodlama yapılır. Çocuklar Scratch ile çok rahat bir şekilde resim, ses , müzik ve çeşitli medya araçlarını birleştirerek kendi oyunlarını tasarlayabilirler, animasyon ya da interaktif hikayeler oluşturabilirler.
Scratch
Alçak tabanlıdır:Başlaması kolaydır.
Geniş duvarlıdır:çok çeşitli projeler yapılabilir.
Yüksek tavanlıdır: basit bilgilerle karmaşık projeler yapılabilir.
Kazanımları Nelerdir?
Bilgisayar bilimlerini sevdirmek
Çoğu insan bilgisayar programlamanın zor ve uzmanlık gerektiren bir iş olduğunu düşünür. JAVA ya da C++ gibi geleneksel programlama dilleri için bunlar doğrudur ve bu dilleri öğrenmek zordur. Scratch bilgisayarların daha çok güçlenmesi ve ara yüzlerin gelişmesinden faydalanarak bütün bunları değiştirir. Bilgisayar programla becerisini ve bilgisini çok geniş kitlelere, özellikle de çocuklara ulaştırır. Aynı programı JAVA yerine Scratch ile yazmak çok daha kolaydır.
Yaratıcılığı en üst düzeye çıkarmak
Scratch ile çocuklar teknolojiyi çok daha akıcı bir şekilde kullanmayı ve teknoloji ile yaratmayı öğrenirler.
Tüketici olma rolünü üretici olma ile değiştirmek
Çocukların kullandığı çoklu medya araçlarının çoğu daha önceden başkaları tarafından yapılır ve bir paket olarak çocukların önüne gelir ve bu durumda çocuklar çoklu medya ürünlerini sadece tüketirler. Scratch çocukların kendi çoklu medya tasarımlarını yapmalarını, karşılaştıkları gerçek hayat problemleri karşısında teknolojiyi kullanarak yaratıcı çözümler ortaya koymalarını ve kendilerini değişik şekillerde ifade ederek 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlar.
Tasarlama becerisi kazandırmak
Scratch ayrıca çocukların tasarlama becerilerini de geliştirir. Bir fikirden yola çıkan çocuk bir taslak yaratır ve karşılaştığı problemleri çözerek bu taslağı bir proje haline getirir. Scratch çocukların mantıksal düşünme, hata bulma ve temizleme becerilerini geliştirdiği gibi çocukların projeleri üzerinde kararlılıkla çalışma disiplinini sağlar.
Kendini ifade etme becerisi ve olanağı sunmak
Scratch ile resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebilir, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabilir ya da interaktif hikâyeler anlatabiliriz. Öğrendikleri basit ama güçlü araçlar ile çocuklar yaratıcı yönlerini daha iyi sergileyebilecekleri bir ortam bulurlar.
Analitik düşünme yeteneği kazandırmak:
Öğrenciler bir problemi çözmek için; bilgileri ayrıştırma ve sorunu oluşturan öğeleri göz önüne alarak, sonuca varırlar. Bu yolda sistematik düşünme tarzı yürütme yeteneklerini geliştirirler.
Matematiksel düşünme becerisini arttırmak
Scratch ile önemli kompütasyonel ve matematiksel kavramları öğrenebiliriz. Çocuklar kendi bilgisayar oyunlarını tasarlarken Tekrar, Rastgele Sayılar ve Diziler gibi kavramlar ile tanışır. Çocuklar kendi bilgisayar oyunlarını tasarlarken değişkenler yaratabilir ve bu değişkenleri program içinde kullanırlar. Scratch ile çocuklar anlaması zor olabilecek bu kavramları anlamlı bir bütün içinde motive olarak öğrenirler. Matematik dersinde değişkenlerin ne olduğunu anlamakta zorlanan bir çocuk kendi bilgisayar oyununu tasarlarken değişkenlerin ne olduğunu daha kolay bir şekilde kavrar.
0 yorum :
Yorum Gönder